Sunday, April 18, 2010

my one and only nephew...

Ni laa dier.. anak buah sorang aku.. ni mase dier kecik.. nampak baek ajer.. mmg baek pun.. tp ntah nape ngan aku jer dier x bek sket.. dari baby.. hak3.. aku bukan nak bongkak ke apa.. tp memang kebenaran yg aku ade daya tarikan kt budak2.. baby yg bukan sedara aku pun leh benti nangis kalo aku pegang.. yg darah daging ni haa laa problem sket..

Tapi, bila dier ni makin besor (skang dh 3 thn).. dah ok laa ngan aku.. siap rindu2 lagi kalo aku x balik umah lame2.. hak3.. maybe dulu kecik2 dier ego kot.. saje xnk ngaku t'pikat ngan charm aku.. hak3..

Satu laa.. sebab dak ni banyak kali gak laa aku sedih.. sume pun dok sayang dier.. smpai aku yg slalu d'persalahkn kalo pape.. kasi contoh cite sedih laa ek:-
  1. dulu, mase aku f5.. hari tu hari ibu, nak laa tepon mak aku tok wish.. dak SBP kn xleh bwk handset(esp. skolah aku.. mmg merane idup kalo bwk) + aku pun xde phone gak mase tu (family tradition, handset leh de lps abes f5 jer).. pastu, ngan duit syiling 30 sen yg aku de.. aku call la mak aku.. call sakli="mak tgh susukn kalip laa ca, jap gi ye".. call lg skali="jap ca, kalip tgh nangis".. yg kali ke-3.. mmg aku x bergenang dh.. trus jer ckp "Happy Mother's Day" be4 mak aku ckp pape.. pastu duit pun abes n putus laa conversation.. seb bek sempat ucap.. sdeh gler mase tu..
to be continue laa~ bnyk sgt.. tp sekian sahaja cerita mengenai anak buahku yg sorang ni.. hope sangat aku bakal dpt anak buah lagi.. so xde laa sume dok manjakn sangat dier ni.. tp pape pun.. skang hubungan kami dh baik laa.. mungkin dier dh insaf besar2 ni.. 3 thn lebih dh pun umurnyer skang.. bulan 5 ni masuk 4 thn.. hehehe.. till fingers meet keyboard again~

No comments:

Post a Comment